kwiecień 2024
    P W Ś C P S N
    « sie    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
    Kredyt hipoteczny na zakup nieruchomości
    Ceny nieruchomości w Polsce wciąż spadają. Rynek jest coraz korzystniejszy, w związku z tym wiele osób kupuje sobie wymarzone dwupokojowe mieszkanie, czy nawet stara się wybudować niewielki dom jednorodzinny. Mimo to, wiele osób wciąż nie ma finansowych możliwości na zakupienie domu ze swojego kapitału, dlatego decyduje się na skorzystanie z opcji, jaką dają kredyty hipoteczne. Są to kredyty bankowe długoterminowe udzielane na zakup lokalu mieszkalnego, czy wybudowanie nieruchomości . W umowie kredytowej, to bank ustala, jakie będą warunki kredytu. Może również kontrolować, jak wykorzystywane są udzielone w kredycie środki. Udzielenie kredytu uzależnione jest przede wszystkim od posiadania zdolności kredytowej przez klienta. Nie znaczy to jednak, że jeżeli klient takową posiada, bank zostaje zobowiązany, by kredytu udzielić.

Formalności przy kupnie nieruchomości.

Zarówno przy zakupie nieruchomości jak i jej sprzedaży zainteresowany będzie zmuszony przejść przez wiele formalności. Zdecydowanie więcej jednak dotyczy kupującego, szczególnie, gdy swój zakup planuje za pomocą kredytu hipotecznego. Przede wszystkim kupujący dom musi zadbać o to, aby uzyskać od obecnego właściciela domu całą niezbędną dokumentację do tego, by określić czy dom nie jest dla nas zbyt ryzykowny ze strony prawnej. Przede wszystkim powinniśmy poprosić właściciela o numer działki gruntowej pod którym nasza przyszła nieruchomość znajduje się w rejestrze gruntów. Kolejną sprawą jest otrzymanie numeru księgi wieczystej, która jest prowadzona dla domu, który nas interesuje. Dzięki tym dwom niezbędnym numerom można przystąpić do realizacji pozostałych dokumentów niezbędnych do dalszej realizacji transakcji. Pierwszym z tych dokumentów jest odpis z księgi wieczystej, które w chwili obecnej prowadzone są elektroniczne. Dzięki temu w łatwy sposób możemy sprawdzić wszystkie ważne informacje dotyczące nieruchomości, dzięki którym będziemy mieli pewność, że dom nie jest zadłużony, a żadni spadkobiercy nie będą nam sprawiać kłopotów. Wypis z rejestru gruntów oraz zaświadczenie z gminy oraz wypis z planu zagospodarowania przestrzennego terenu.

Dzięki planowi zagospodarowania przestrzennego będziesz miał pewność, że Twoja przyszła działka służy celom mieszkalnym, a nie załóżmy usługowym. Istotną sprawą jest sprawdzenie, czy wszystkie dokumenty, które otrzymaliśmy od sprzedającego są aktualne oraz rzetelne. Zestaw tych dokumentów jest niezbędny do tego, abyśmy byli dobrze poinformowani co do prawnych stron naszego zakupu. Jeżeli nic nie budzi naszych zastrzeżeń oraz jest jasno przedstawione nie mamy powodów do zmartwień. Jednak, aby wszystkie formalności zostały zrealizowane musimy uzbroić się w cierpliwość, gdyż wyciąg dokumentów z urzędu może trwać nawet do trzech miesięcy. Warto jednak poczekać, aby w przyszłości nic nie stało nam na przeszkodzie w realizowaniu swoich planów w domu z naszych marzeń.

Dodaj komentarz